Kişisel markaları ve itibarı oluşturan etmenlerin çoğu insanlar arasındaki paylaşıma ve etkileşime odaklanmaktadır. Fakat ayrı olduğumuzda bu ilişkileri nasıl koruyabiliriz?

Koronavirüs pandemisi, dünyanın her köşesindeki insanları beklenmedik şekillerde etkisi altına aldı. Daha önceden, göz teması, konuşma ve ikili ilişki yoluyla başkalarıyla etkileşim kuruyorduk. Artık kendimizi koronavirüs pandemisi nedeniyle, kedilerimiz, köpeklerimiz ve çocuklarımızla izole ve sohbet ederken buluyoruz.

Peki, birebir etkileşim olmadan itibar oluşturmak ve sürdürmek için ne yapabiliriz?

  1. Sanal toplantılar: Kuşkusuz, bugün mevcut olan sanal toplantı yöntemlerine hepimiz aşinayız. Sanal toplantı yöntemleriyle, şirketler çeşitli teknoloji yöntemlerini kullanarak görüntülü görüşmeler sağlayabiliyor. Böylelikle, uzaktan çalışan ekipler her sabah, üzerinde çalıştıkları konuları tartışırken, günün hedeflerine odaklanıp sohbet ve katılımı kolaylaştırmak için hızlı bir grup toplantısı yapabilirler. İtibar yönetimi ve kişisel markalaşmada lider isimlerden biri olan Lida Citroen, bu faaliyetlerin ekipte sürekliliği sağladığını ve herkesin desteklendiğini hissettiğini belirtiyor ve ekliyor: ‘’ Sanal kahve toplantıları yapan gruplar, sanal mutlu saatler ve daha fazlasını duydum. Fiziksel olarak aynı odada olamasak bile güler yüzün gücünü unutamayız’’ Citroen, sanal toplantı yönteminde dikkat edilmesi gereken hususları ise şöyle sıralıyor: Çevrenizdeki arka planını kontrol edin. Dikkatinizi dağıtacak bir şey olmadığına ve kendinizi doğru bir şekilde temsil ettiğinizden emin olun. Bunlar görsel itibarınızın güçlü olmasını sağlamak için atabileceğiniz basit adımlardır.
  1. Sesli aramalar: Benzer şekilde, e-posta veya telefon görüşmesi seçeneği ile karşıdaki kişiyle iletişime geçilebilir. Ulaşmaya çalıştığınız kişi muhtemelen evde, belki de masasında veya çocuklarının okul çalışmaları ile ilgileniyor olabilir. Telefon görüşmesi – kısa bir görüşme bile olsa – karşılıklı etkileşim sağlar. Sıcak bir telefon görüşmesi, e-postadan farklı şekilde iletilebilir.

 

  1. Sosyal medya: Bilgi ve içgörü akışı sürekli ve küreseldir. Hiçbir zaman birebir etkileşim yerine geçmeyecek olsa da, sosyal medya güçlü yönlerimizden yararlanabileceğimiz, başkalarına yardım edebileceğimiz ve küresel bir topluluk olarak bir araya gelebileceğimiz bazı faydalı yollar sunuyor.

 

  1. Kaynaklarınızı paylaşın: Çevrimiçi paylaşabileceğiniz beceri, yetenek, deneyim veya işiniz var mı? Kaliforniya’da üniversite öğrencilerine ücretsiz olarak çevrimiçi ders vermek isteyen bir matematik profesörü veya Nashville’deki bir müzisyen insanları evlerinde ayağı kaldırmak ve eğlendirmek için ücretsiz konserler sunuyor. Lida Citroen, kaynaklarımızı paylaşırken nelere dikkat etmemiz gerektiğini şöyle sıralıyor:

 

  • Kaynaklarınızı paylaşırken, teklifinizi “neden” inize – değerlerinize bağlamayı düşünün. Kişisel markalaşma ve itibar değerlere bağlıdır ve bunlar olmadan teklifler anlamsızdır. Komşular için dükkana koşacağını söyleyen komşu, “Risk altında olanlara yardım etmenin önemli olduğuna inanıyorum” diyor ya da özel ders hizmetleri veren profesör, “Öğrenmeden toplum olarak hiçbir şey değiliz” diye ekliyor veya çeşitli platformlarda konser veren müzisyen, “Müzikle bir dünya olarak bir araya geliyoruz ve yardım edebilme yeteneğiyle ödüllendirildim’’ şeklinde yorum yapıyor. Değer ifadenizi teklifinize eklemek, teklifi amortismana uğratmadan daha büyük bir anlam yaratır. Otantiklik burada anahtardır. Yaratılan değer gerçekçi olmalı ve fırsatçı olmamalıdır. Sonuçta değerler, ahlaki işletim sisteminizdir.

 

  1. Deneyimlerinizi paylaşın: Kendimizi ve içeriklerimizi çevrimiçi platformlarda paylaşmanın tüm yollarında, inandığımız ve değer verdiğimiz şeyin iç görüsü vardır. Bazı insanlar takipçilerine Mukaddes Kitabın bu durumdan çıkış yolunu gösterdiğini hatırlatmak için sürekli anlamlı yazılar yayınlarlar. Bazıları da, bir süreliğine stresi azaltma ve diğerlerinin gülümsemesine yardımcı olmak adına mizah kullanır. Fakat, nasıl ve ne şekilde paylaşırsanız paylaşın, diğer insanların bunları gördüğünü ve okuduğunu unutmayın. Geçmişte kendinizi çevrimiçi ortamda nasıl sunduğunuzu ve şu anda daha özgün ve içten iletiler göndermenin uygun ve gerekli olup olmadığını iyi düşünün.Örnek vermek gerekirse, bir akıl sağlığı uzmanı onu güçlü, yetkin ve bilgili olarak gören belirli bir nüfusla çalışıyor. Geçmişte, bu itibar onu, topluluğunun kendine özgü koşullarında gezinmesine yardımcı olacak doyurucu ve anlamlı tavsiyeler vermesi için güçlendirdi. Kendi duygularını veya korkularını nadiren paylaştı. Bugün, küçük kitlesi, daha geniş zihinsel sağlık sorunları ile mücadele eden daha büyük insan topluluğuna karıştıkça, kendini daha farklı görüyor. Dinleyenleri için gerçek önerilerle birlikte duygularını ve endişelerini paylaşıyor. Önceden, güvenilirliğini ortadan kaldırabileceğinden korktuğu için kendisi hakkında konuşmak istemiyordu. Şimdi ise, müşterilerinin ve kitlelerinin büyüdüğünü farkettikçe, hikayesini paylaşmak için onlara duyduğu güveni takdir ettiğini gördü ve kişisel markası ile başkalarına yardım etmeye devam ediyor.

 

  1. Dikkatli paylaşımlar yapın: Sosyal medya bir haber kaynağı ve günlük yaşamdan bir mühlet haline geldi. Bir başka deyişle, sosyal medya mevcut durumlara kendi yanıtlarımızda bizi temelli ve proaktif tutmamıza yardımcı olacak bilgilere ve ilhamlar erişim sunuyor. Öte yandan, çevrimiçi platformlarda, bazı paylaşımlar her zaman doğruluğu yansıtmayabilir. Gaslight paniğinin yararlı olmadığı çevrimiçi platformlar bulunuyor. Fakat, pandemi çözüldükten sonra yeni normalimizi bulduğumuzda, bu yangınların alevlerini dolduranların, olumsuz etkilenebileceği söylenebilir.
  2. Ününüz sizden daha fazla: En son önemsediğiniz şey konusunda harekete geçin ve başkalarının da sizden ilham alabilmesi veya size yardımcı olabilmesi için fikirlerinizi çevrimiçi platformlarda paylaşmayı düşünün. Birçok insan başkalarını destekleme veya onlara yardım etme ve koruma yollarını bulmakta zorlanmaktadır. Fikirleriniz varsa, bunları paylaşma yükümlülüğünüzü düşünün. Barınak hayvanlarını teşvik etmekten kan bağışlamaya, ücretsiz koçluk sunmaya kadar nasıl yardımcı olabilirsiniz? Amaç, çabalarınız için altın yıldız almak değil, başkalarına da yardım etmek için ilham vermek ve etkilemek. İtibar eşitliği oluşturmanın ve aynı zamanda dünyaya yardım etmenin en iyi yolu budur.

 

Kaynak: https://www.entrepreneur.com/article/347997

Divi WordPress Theme