Sorunların Çözümü

Doğrudan satış yöntemi güvenli firmalar yoluyla yapılmalıdır. Doğrudan Satış Derneği’nin kurulmasındaki amaçlardan birisi de tüketicileri bu konuda bilinçlendirmektir. Doğrudan satış yöntemiyle herhangi bir ürün satın aldığınızda eğer bir problem ortaya çıkmışsa, öncelikle sorunu ilk çözme mercii satış temsilcinizdir. Sorunların büyük bir bölümü size verilen garanti doğrultusunda, satış temsilciniz aracılığıyla çözülecektir. Eğer satış temsilciniz sorunun çözümü konusunda yetersiz kalır ve sorununuz çözülmezse, bu durumda satış temsilcinizin üyesi olduğu şirket ile iletişime geçin. Eğer problemi şirket ile de çözemezseniz, o zaman Doğrudan Satış Derneği konunun çözümünde güvenilir, tarafsız bir kurum olarak size yardımcı olacaktır. Tüm DSD üyeleri linkte bulabileceğiniz etik değerlere tam uyum göstermek zorundadır.

Doğrudan Satış sistemi Türkiye’de Tüketicileri Koruma Kanunu ve İş yeri Dışında Kurulan Sözleşmeler Yönetmeliğince sıkı, bağlayıcı bir şekilde düzenlenmiştir. Tüm bu yasaların yanında Dernek Etik Değerler Tüzüğü tüketicilere ilave bir koruma sağlamayı amaçlamaktadır. Problemler tüm bu aşamalarda çözülemezse, Doğrudan Satış Derneği; çözüm konusunda size yardımcı olmayı taahhüt etmektedir. Eğer Dernek de normal iletişim kanallarından sorunu çözemezse, hizmet aldığı avukatlık bürosundan etik değerlere tüm üyelerin uymasının teminini talep edecektir.

Derneğimize, söz konusu şikayetinizi info@dsd.org.tr adresi yoluyla yapabilirsiniz. Yapacağınız şikayette Derneğimize şikayetin konusu ile birlikte, aşağıdaki bilgileri içeren bir e-mail iletebilirsiniz.

Şikayet konusu ürün veya hizmetin alındığı tarih ve ürün veya hizmetin tanımı
 Söz konusu şikayetinizle ilgili bugüne kadar yaptığınız görüşmeler
Şikayetinizin bugünkü durumu
 Firmadan talebiniz
 Firmanın cevabı
 Varsa şikayetinizi destekleyen bilgi veya belge

 Eğer firma DSD üyesi değilse ne yapmalıyım?

Firmanın Global Doğrudan Satış Dernekleri üyeliğini kontrol ediniz. Üyesi bulunduğu ülkedeki Doğrudan Satış Derneğine konuyu iletiniz veya Global Doğrudan Satış Derneğine  konuyu iletiniz. Global Doğrudan Satış Derneği, eğer söz konusu firma bulunduğunuz ülkedeki doğrudan satış derneğine üye değilse bile o firmayla ilgili gerekli araştırmayı ve sonunda aksiyon almayı taahhüt eder.

 Eğer firma hiç bir ülkede DSD üyesi değilse ne yapmalıyım?

Şikayetinizi hemen bulunduğunuz ildeki Gümrük ve Ticaret Bakanlığı İl Müdürlüklerine veya Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğüne ve aşağıdaki linke zaman kaybetmeden iletiniz.

http://tuketici.gtb.gov.tr

Divi WordPress Theme